Deprecated: Non-static method modIceMegamenuHelper::buildXML() should not be called statically in /home/dewebmeester/webapps/dewebmeester/dewebmeester/libraries/joomla/cache/controller/callback.php on line 169

Deprecated: Non-static method JApplicationSite::getMenu() should not be called statically in /home/dewebmeester/webapps/dewebmeester/dewebmeester/modules/mod_icemegamenu/helper.php on line 46

Deprecated: Non-static method JApplicationCms::getMenu() should not be called statically in /home/dewebmeester/webapps/dewebmeester/dewebmeester/libraries/cms/application/site.php on line 272
Veelgestelde vragen - All FAQs

Deprecated: Non-static method JApplicationSite::getMenu() should not be called statically in /home/dewebmeester/webapps/dewebmeester/dewebmeester/modules/mod_icemegamenu/helper.php on line 118

Deprecated: Non-static method JApplicationCms::getMenu() should not be called statically in /home/dewebmeester/webapps/dewebmeester/dewebmeester/libraries/cms/application/site.php on line 272

Frequently Asked Questions - All FAQs

Please select your question category

Search FAQs
View all frequently asked questions
View FAQ Tags

Waarom zou u een webdesign template gebruiken. Wanneer wel en wanneer niet? Wat zijn de voor- en nadelen van het gebruik van een kant en klare template. In hoeverre zijn die kant en klaar en wat er is (makkelijk) in aan te passen? Aandacht voor al uw vragen. Stuur gerust uw eigen vragen op als u uw antwoord hier niet kunt vinden.

Ja. De praktijk heeft geleerd dat het in veel gevallen zelfs erg onprofessioneel is om niet met een design template te starten. De aangeboden website templates zijn onwikkeld door professionele webdesigners die hun kennis, ervaring, inspiratie en creativiteit gebundeld hebben tot een hoogst professioneel product. Vrijwel alle klanten van dewebmeester.nl die een eigen ontwerp aanleverden zijn overgestapt op een design template van een van onze designers.

Aandacht voor all vragen betreffende de installatie, gebruik en design van een Joomla website. Wat is Joomla eigenlijk? Moet ik updaten of upgraden? Welke Joomla designs zijn er allemaal beschikbaar. Welke extensies, componenten, modules en plugins? Vergeet niet uw eigen vraag aan ons toe te sturen.

Als u nu (februari 2013) begint met een nieuwe Joomla website, dan zoudt u moeten beginnen met een Joomla 2.5 website. Daar bestaat geen twijfel over. Joomla 1.5 wordt sinds 2012 niet meer geupdate en wordt zo steeds gevoeliger en onveiliger. Joomla 2.5 wordt tot eind 2014 onderhouden en geupdate en zal ondertussen overgaan in Joomla 3.5. Upgraden van Joomla 2.5 naar 3.5 zou makkelijk moeten zijn. Joomla 3.0 is een tussenversie. Een onnodige versie. Maar wel leuk voor iedereen die een idee wil krijgen van hoe Joomla 3.5 gaat functioneren. Deze website is gemaakt in januari 2013 met Joomla 3.0

Bij het ombouwen of migreren van een website van Joomla 1.5 en Joomla 2.5 moet rekening gehouden worden met de volgende zaken:

  • De template moet worden omgebouwd naar een Joomla 2.5 sjabloon. Kosten: 49 tot 99 Euro.
  • De functionaliteiten moeten worden gemigreerd - overgezet naar de nieuwe Joomla 2.5 installatie. Dat betekent een verhuizing van componenten, modules en plugins. De vraag is: heeft u commerciele Joomla 1.5 extensies aangeschaft? Dan zult u waarschijnlijk nu de Joomla 2.5 extensies apart moeten bestellen.
  • De omgebouwde template en de bijbehorende extensies moeten geinstalleerd in de nieuwe Joomla 2.5 website.
  • De content (artikelen, categorieeen en illustraties) moeten worden verhuisd naar de nieuwe website.

TOTAAL: Overzetten van een complete website inclusief ombouwen template, installeren extensies en theme, en verhuizen van complete inhoud kost via dewebmeester.nl 150 tot 250 Euro.

Wat kost een website? Die vraag wordt mogelijk niet vaak genoeg gesteld. Er komen allerlei kosten bij kijken dus er is veel om rekening mee te houden. Dewebmeester.nl wil u helpen om een duidelijk antwoord te krijgen op deze vraag. Dat antwoord zal voor iedereen - voor ieder website project - mogelijk net iets anders zijn.

Bij het ombouwen of migreren van een website van Joomla 1.5 en Joomla 2.5 moet rekening gehouden worden met de volgende zaken:

  • De template moet worden omgebouwd naar een Joomla 2.5 sjabloon. Kosten: 49 tot 99 Euro.
  • De functionaliteiten moeten worden gemigreerd - overgezet naar de nieuwe Joomla 2.5 installatie. Dat betekent een verhuizing van componenten, modules en plugins. De vraag is: heeft u commerciele Joomla 1.5 extensies aangeschaft? Dan zult u waarschijnlijk nu de Joomla 2.5 extensies apart moeten bestellen.
  • De omgebouwde template en de bijbehorende extensies moeten geinstalleerd in de nieuwe Joomla 2.5 website.
  • De content (artikelen, categorieeen en illustraties) moeten worden verhuisd naar de nieuwe website.

TOTAAL: Overzetten van een complete website inclusief ombouwen template, installeren extensies en theme, en verhuizen van complete inhoud kost via dewebmeester.nl 150 tot 250 Euro.

Wat kost een website?

Wat kost dan een website?

Dat is toch wel de meest voorkomende vraag. Ook na het lezen van deze hele pagina over Tarieven. Een website kost net zoveel als u er voor over heeft. Hier enkele antwoorden:

  • Gratis (Antwoord 1, het kost u geen geld): dewebmeester.nl biedt gratis hosting aan (te verkrijgen via www.123web.be) en een gratis webbuilder met een aantal zeer mooie gratis designs. Er zijn enkele duidelijke voorwaarden aan verbonden en pakket biedt 100MB webruimte.
  • Goedkoop (Antwoord 2, een complete website kost 150 Euro): dewebmeester.nl biedt professionele designs vanaf 20 tot 50 Euro, u laat dit design voor 99 Euro compleet opmaken naar uw wensen en hosten voor 30 Euro per jaar.
  • Professioneel (Antwoord 3, een complete website kost 400 Euro): Lees dit artikel.
  • Professioneel uitgebreid (Antwoord 4, een website kost 1000 tot 1500 Euro): Dan krijgt u maandelijks professionele ondersteuning, de beschikking over meerdere professionele designs, een uitgebreid assortiment aan functionaliteiten en veel ingebouwde veiligheid.

Een compleet artikel over de kosten van een website kunt u hier vinden.

Gevonden worden betekent 1) optimaliseren van uw website voor zoekmachines en 2) online marketing. Wat betreft 1 (SEO): u kunt uw website laten screenen door ons en een compleet screenings rapport kost 49 Euro ex BTW. Daarin worden alle aandachtspunten genoemd om vindbaarheid te verbeteren. Vervolgens zullen die moeten worden uitgewerkt Dat gebeurt via ons voor 30 Euro per uur ex BTW; Standaard optimalisatie kost 2 tot 3 uur maar voor grotere bedrijven met meer complexe websites kan dit oplopen tot 20 - 30 uur per maand. Kortom: er is hierin nogal een verschil. Makkelijkste is als u aan kunt geven om welke website het gaat en wat uw doel is wat betreft vindbaarheid (voor elke zoekwoorden verwacht u een bepaalde positie binnan Google.nl bijvoorbeeld). Wat betreft 2: Daar zijn veel mogelijkheden. Adwords campagne laten opzetten door ons voor bepaald budget, advies betreffente de juise marketing voor uw product, meedoen binnen het netwerk van Spiderman Webdesign etc.

Hier aandacht voor al uw vragen betreffende Wordpress design, plugins en installatie.

Antwoord:
Basaal, eenvoudig. Dat kan een reden zijn om er niet aan te beginnen. Dat zou heel erg jammer zijn. WordPress is een kleine, snelle sportwagen. Een soort “Porsche”. Joomla is meer een “Hummer”. Bij openen van de motorkap van WordPress (admin panel) zie je mogelijk niet direct de kracht en de mogelijkheden. Maar die zijn er wel degelijk. Bij Joomla lijken klanten bij het openen van “Administrator” vaak overweldigd te worden door de mogelijkheden. Een lijstje; wat vind dewebmeester.nl van WordPress (ten opzichte van Joomla):
- Snel. Vooral het admin panel opent snel en ik ben vooral enthousiast over de button “Save” die je overal tegenkomt en die de aangepaste gegevens zo snel opslaat dat ik soms me wat onzeker voel. Is het nu echt opgeslagen of word ik voor de gek gehouden? Joomla ververst de hele pagina na iedere “Save”. Vraag me af wanneer ze dat gaan aanpassen. (update: binnen Joomla 3.0 lijkt dit voor een groot gedeelte te zijn aangepast).
- Simpel. Joomla kent componenten (uitgebreide toepassingen), modules (zichtbare eenheden aan de buitenkant), plugins (onzichtbare code) en content (de artikelen). WordPress kent “Posts”, “posts”, “posts” en dan nog een paar plugins en versleepbare widgets.
- Drag en drop. Daar ben ik een voorstander van. Gewoon omdat dit prettig is. Ook daarbij geldt: dat gaat snel. Gewoon slepen naar de juiste plaats en de widget en aanpassingen hoeven vervolgens niet eens opgeslagen te worden. Na het slepen is de aanpassing al doorgevoerd.
- Snelle uitbreiding mogelijk. Het pluginbeheer is uniek in verhouding tot Joomla (al denk ik dat dit in Joomla ooit aangepast gaat worden). Plugins geven iets extra’s aan de website. Ik had vanavond een contact formulier nodig. Ik ga naar “plugins” en daar zie ik een zoekbalk. Kijk, bij Joomla ontbreekt dat. Daar moet ik eerst naar Google en aan meneer Google vragen of er ergens in de wereld een Joomla extensie bestaan die te gebruiken is binnen mijn idee en concept. Maar WordPress heeft gewoon zijn eigen geintegreerde zoekfunctie. Ik type “Contact form” em jawel, ik zie een twintigtal mogelijkheden die ik met enkele klikken kan integreren in mijn website. 1) zoeken, 2) installeren 3) activeren en 4) slepen naar de juiste positie. Snel geleerd en nog leuk ook.

Kort: dewebmeester.nl is enthousiast over Wordpress maar vindt wel dat rekening gehouden moet worden met beperkingen die Joomla iets minder heeft.

Wat is er allemaal te doen met het populaire platform Facebook? Is er verstandig om daar als ondernemer gebruik van te maken? Waarom wel en niet? Hoe wel en hoe niet?

No faqs found in this category

Ook u heeft een website nodig die er mooi uitziet op elk mobiel apparaat en elke smartphone.

  • - opmaak mobiele website en inrichting hosting: vanaf 49 Euro.
  • - hosting en gebruik mobiele website bouwer: 2,50 Euro per maand.
Gevonden worden betekent 1) optimaliseren van uw website voor zoekmachines en 2) online marketing. Wat betreft 1 (SEO): u kunt uw website laten screenen door ons en een compleet screenings rapport kost 49 Euro ex BTW. Daarin worden alle aandachtspunten genoemd om vindbaarheid te verbeteren. Vervolgens zullen die moeten worden uitgewerkt Dat gebeurt via ons voor 30 Euro per uur ex BTW; Standaard optimalisatie kost 2 tot 3 uur maar voor grotere bedrijven met meer complexe websites kan dit oplopen tot 20 - 30 uur per maand. Kortom: er is hierin nogal een verschil. Makkelijkste is als u aan kunt geven om welke website het gaat en wat uw doel is wat betreft vindbaarheid (voor elke zoekwoorden verwacht u een bepaalde positie binnan Google.nl bijvoorbeeld). Wat betreft 2: Daar zijn veel mogelijkheden. Adwords campagne laten opzetten door ons voor bepaald budget, advies betreffente de juise marketing voor uw product, meedoen binnen het netwerk van Spiderman Webdesign etc.